Øg omsætningen med et Google Adwords kursus
Alle netbutikker bør have en strategi for Google Adwords, da det er en meget vigtig del af en velfungerende markedsføringsstrategi. Der er nemlig mange penge at tjene, hvis man forstår at bruge Google Adwords korrekt.
Det er dog et ret kompliceret område, hvorfor det kan være en virkelig god ide med et Google Adwords kursus, hvor man kan lære at mestre denne disciplin.
Sådan fungerer Google Adwords
Google Adwords er de annoncer, som vises når du søger på et specifikt ord eller sætning i Googles søgemaskine.
Søger du f.eks. efter ”maler København”, så kommer der en masse Adwords reklamer frem på malere i København.
Det er malerfirmaer, som betaler Google for at blive vist, når et bestemt søgeord eller sætning bliver skrevet i Google.
Det er derfor vigtigt, at man kun betaler Google for de søgeord, som giver virksomheden ekstra omsætning. Betaler man penge for søgninger uden efterfølgende omsætning, så er disse penge spildte.
Derfor skal man hele tiden måle på resultatet af ens Adwords kampagner, hvilket man kan lære mere om på et kursus i Google Adwords.
Billige og dyre Adwords reklamer
Der er meget forskel på priserne for de forskellige Google Adwords reklamer, da det kommer an på konkurrencen og indtjeningspotentialet.
Ønsker dit firma at blive fundet på søgesætninger med stor konkurrence, så koster det mange penge. Det fungerer lidt som en auktion, hvor de højest bydende bliver vist mest.
Derfor skal man hele tiden måle på de enkelte kampagner, så man kan fortsætte de rentable og lukke ned for de andre. Google har forskellige redskaber til at monitere dette, hvilket du også vil lære mere om på et godt Adwords kursus.
Google Adwords kursus online
Da Google Adwords er en vigtig del af firmaets markedsføringsstrategi, så er der også kommet mange udbydere af Adwords kurser.
Der findes en masse gode online kurser, hvor man kan lære alt om denne komplicerede form for online markedsføring.
Ofte er det et onlinekursus, da dette emne egner sig rigtigt godt til denne kursusform, hvor man så kan sidde foran computeren og lære det samtidig – lidt a la ”learning by doing”.
Der findes dog også flere fysiske kurser, hvis man er mere til denne form for læring. Man kan også betale sig fra opgaven, så man får en ekstern konsulent til at styre virksomhedens Adwords kampagner.
På den lange bane er det dog billigst at virksomheden selv klare opgaven, da de så ikke har løn til eksterne Adwords konsulenter.